Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
Telt ház várta Varnus Xaver orgonaművészt, a Talamba ütőegyüttes – basszusgitárossal és billentyűssel színpadra lépő – kvintettjét, valamint az Erkel Ferenc Általános Iskola egyesített kórusának tagjait advent első vasárnapján, 2010. november 28-án, a kora esti órákban, a Szent István Egyetem sportcsarnokában.
Ahogy az előre borítékolható volt, a crossover, azaz, a zenei stílusok közötti szabad átjárásokból összeállított, közel háromórás koncert vastapssal kísért sikert aratott. Pedig az előadás csupán a gödöllőiek számára volt újszerű, hiszen két évvel ezelőtt a Művészetek Palotájában már láthatta és hallhatta a nagyérdemű a világon egyedüliként négyszeres platinalemezes virtuóz orgonista és az ütőhangszereken frenetikus produkcióra képes Talamba-legénység műsorát.
Néhány, cseppet sem elhanyagolható momentumban azonban mégis egyedi volt a gödöllői koncert. Nevezetesen abban, hogy a döntően Bach-átiratokra épülő repertoárt ezúttal – Mozart és Csajkovszkij művei mellett – a leghíresebb karácsonyi dalokból készített válogatással is kiegészítették. Az ötlet aktualitása megtette hatását, amiben elévülhetetlen szerepet vállalt a több mint száz kórista gyerek, és az őket felkészítő pedagógusok.