Június 9-én Gödöllőn három polgármester-jelöltre lehet szavazni: dr. Gémesi Györgyre, dr. Henkei Viktóriára és Kolozs Csabára. Valamennyien civil szervezetet képviselnek.
Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
Május 15-i összejövetelükön a gödöllői városatyák három, a helyi önkormányzat által a korábbi években alapított közalapítvány 2023-ban folytatott gazdálkodását bemutató kuratóriumi beszámoló elfogadására is áldoztak időt. Az előterjesztéseket vita és ellenvetés nélkül hagyták jóvá a települést irányító grémium tagjai.
Május második hétvégéjén, Soltvadkerten rendezték meg az idei Tájékozódási Futó Országos Diákolimpiát. A kétnapos, egyéni, országos rangsoroló versenyre összesen 526 diák jutott tovább a megyei döntőkből. Első nap rövidtávú és váltó, míg a második nap rövidített távú futamban küzdhettek meg egymással az indulók.
Ebben az esztendőben májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 15-én Szigeti Róbert tűzoltó őrnagy, gödöllői tűzoltóparancsnok és Ürmösi Károly tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
Különös, az autósok nagy részét érintő esetre hívta fel hírportálunk figyelmét egyik olvasónk. A tanulságos történet az egyik gödöllői autómosó szolgáltatónál játszódott le a minap.
Olvasónk elmondása szerint az autómosóban a gépi mosás idejére tapadókoronggal rögzítik a hátsó ablaktörlőt. Ez önmagában nem lenne baj, azonban, ha nem távolítják el, a korong képes tönkre tenni a hátsó szélvédő tisztítására szolgáló szerkezetet. Ezúttal is ez történt: az ablaktörlő motorja leégett, az utasteret enyhe füst és rettenetesen erős égett szag borította be. A műanyag ajtóburkolat megolvadt. Az ilyen helyzet egy hölgy vagy fiatal, rutintalan vezető esetén akár életveszélyes is lehet. De még a tapasztaltabb sofőr figyelmét is elvonhatja annyira, hogy netán balesetet okoz.
Panaszosunk megkereste a problémával a mosó vezetőjét, és figyelmeztette a veszélyre, majd kérte, hogy az autómosó biztosítását terjesszék ki erre a káresetre is. Az autómosó illetékese azonban – állítólag – alpári hangnemben reagált a felvetésre. Sőt, még neki állt feljebb, mondván: az „ellopott” kis korongok sok kárt okoznak a cégnek…