Június 9-én Gödöllőn három polgármester-jelöltre lehet szavazni: dr. Gémesi Györgyre, dr. Henkei Viktóriára és Kolozs Csabára. Valamennyien civil szervezetet képviselnek.
Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
Május 15-i összejövetelükön a gödöllői városatyák három, a helyi önkormányzat által a korábbi években alapított közalapítvány 2023-ban folytatott gazdálkodását bemutató kuratóriumi beszámoló elfogadására is áldoztak időt. Az előterjesztéseket vita és ellenvetés nélkül hagyták jóvá a települést irányító grémium tagjai.
Május második hétvégéjén, Soltvadkerten rendezték meg az idei Tájékozódási Futó Országos Diákolimpiát. A kétnapos, egyéni, országos rangsoroló versenyre összesen 526 diák jutott tovább a megyei döntőkből. Első nap rövidtávú és váltó, míg a második nap rövidített távú futamban küzdhettek meg egymással az indulók.
Ebben az esztendőben májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 15-én Szigeti Róbert tűzoltó őrnagy, gödöllői tűzoltóparancsnok és Ürmösi Károly tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
Körforgalmat alakítottak ki a 3-as főút és a 3105-ös út csomópontjában. A nettó 365 millió forintos hazai forrásból megvalósult beruházással biztonságosabbá vált a gödöllői autósok által is nagy számban használt bagi útkereszteződés.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára az augusztus 10-i ünnepélyes átadáson hangsúlyozta: a bagi csomópont a magyarországi főúthálózat egyik leginkább balesetveszélyes, lakott területen kívüli útkereszteződése volt. 2008 és 2014 között 11 személyi sérüléses baleset történt itt, kettő közülük halállal végződött.
Vécsey László (Fidesz-KDNP), a gödöllői központú választókerület országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az új körforgalom a térségben élő 40 ezer ember életét könnyíti meg. A fejlesztés öt hónap alatt készült el. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója tájékoztatása szerint az új körforgalom kialakítása során három buszmegálló is létesült, valamint két gyalogos átkelőhely, és a világítás is megújult. Hozzáfűzte: a körforgalom közlekedésbiztonsági szempontból jelentős, hiszen a kereszteződést naponta 10 ezer jármű használja. A kivitelezést a fővárosi székhelyű, csömöri telephellyel rendelkező ÁR-LA Magyarország Kft. végezte. Forrás: MTI - Fotó: Bartolf Ágnes