Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
Ha minden jól alakul, az idei esztendő végén Gödöllő is bekapcsolódik a parkoló-fejlesztési program keretében megvalósuló P+R (parkolj és utazz), illetve a B+R (kerékpározz és utazz) rendszerbe. Ezzel városunkban is elérhető lesz a kényelmes, biztonságos és környezetbarát közlekedés lehetősége.
A helyi önkormányzat, együttműködve a MÁV Zrt-vel, 130 millió forintot költ a vasútállomás melletti, közösségi közlekedési csomópontban található 3.770 négyzetméteres terület fejlesztésére, ahol hónapokon belül 109 személygépkocsi-parkoló (ebből 4 akadálymentes) és 104 férőhelyes kerékpártároló (ebből 6 akadálymentes, 12 pedig speciális igények – tandem, gyermek utánfutós kerékpár – kielégítésére alkalmas) létesül. Az utóbbi időben igencsak gazdátlanná vált terület rendezettségét növeli, hogy 1.800 négyzetméteren zöldfelület lesz.
A projektet 90 százalékban (117 millió forint) az Európai Unió támogatja. A beruházási feladatokat a MÁV Zrt. végzi, míg a gödöllői önkormányzat a parkolók – 10 évig kötelező – fenntartását és üzemeltetését vállalta magára. A P+R parkolók kivitelezője a Magyar Aszfalt Kft., a B+R tárolókat pedig a z AKL Mérnökiroda Kft. szakemberei alakítják ki.
A parkolók biztonságát közvilágítással és 24 órás térfigyelő rendszer üzemeltetésével növelik majd. A Gödöllőn hiánypótlónak tekinthető beruházás várhatóan decemberre valósul meg.