Május 15-én a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták a gödöllői önkormányzat által korábban életre hívott hat gazdasági társaság 2023-as gazdálkodási mutatóira vonatkozó beszámolót (mérleget).
Ember legyen alapján, aki képes a teljesség igényét szem előtt tartva kiigazodni a 2015 ősze óta húzódó, több milliárd forintos közpénzt felemésztő gödöllői városháza-projekt „kulisszái” között/mögött. Erre mi sem vállalkozunk, azonban időről időre újabb és újabb fejlemények, összefüggések bonyolítják vagy kibogozzák az erősen botrányszagú ügy szövevényes szálait.
A gödöllői képviselőtestület tagjai idén a június 9-én esedékes helyhatósági választás előtti utolsó tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 15-én 9 igen szavazattal és 4 tartózkodással elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2023. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Július 1-jétől tizenegy és fél éven át, azaz, 2022. december 31-ig – tehát, legalább két választási cikluson keresztül – a váci székhelyű SERVITUM Reklám Kft. használatába kerülnek a gödöllői közterületi reklám- és hirdetőfelületek. A már meglévők és az ezt követően létesítendők is.
A gödöllői képviselőtestület tagjai erről május 19-i tanácskozásukon döntöttek. A váci vállalkozás a város közterületein lévő és a jövőben kihelyezésre kerülő kandeláber oszlopokon elhelyezett reklámtáblákat, európai szabvány méretű óriástáblákat, illetve hirdetőhengereket, valamint egyéb, közterületi reklámhordozókat és hirdető-berendezéseket vesz használatba.
Ennek ellentételezéseként a cég közterület-használati díjat fizet a helyi önkormányzatnak, aminek induló mértéke nettó 1.430 forint/négyzetméter havonta. Mindez az első négy évben nem vonatkozik azokra a hirdetőhengerekre (a terv szerint 70 darab), amit a hét éve alapított SERVITUM Kft. a későbbiekben, három lépcsőben, a lakossági igények és a kihasználtság függvényében saját költségén telepít majd Gödöllő különböző, döntően frekventált pontjaira.